کد خبر: ۱۶۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۷ تير ۱۴۰۳
 رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس: 

 آزادگان عالم زیر خیمه امام حسین ( ع) هستند

 رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس بیان کرد: امسال شعار هیئات مذهبی این است که آزادگان عالم زیر خیمه امام حسین ( ع) هستند که با توجه به نامه مقام معظم رهبری که به دانشجویان آمریکایی نوشته و تذکر داده شد که شما باید با فریاد مطالبه‌گری خود در سمت درست تاریخ بایستید که می‌بایست امسال این شعار تبیین شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»؛رضا محمدیان گفت: تمام هیئت‌ها در سطح استان فارس در حال آماده‌سازی فضای مناسب و تجهیز جهت شروع برگزاری مراسم‌ها از امروز هستند که مراسمات خود را به نحو احسن شروع کنند.
 

وی افزود: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین در دهه اول محرم همانند سال‌های گذشته به همت جوانان و پیر غلامان برگزار می‌شود و در دهه دوم محرم و بعد از آن هم در ماه صفر مراسم‌های عزاداری مختلفی در این ۲ ماه در برخی شهرها و محلات برگزار خواهند شد.

 رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس مطرح کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری پیاده‌روی اربعین توسط مجموعه هیئات در حال انجام است و زیرساخت‌ها برای این سفر معنوی در حال آماده‌سازی است.
 

محمدیان به فضای معنوی این گونه مراسمات اشاره کرد و گفت: برپایی چنین مراسم‌هایی در محلات باعث ایجاد بار معنوی در سطح جامعه خواهد شد که خود آن باعث ارتقای جایگاه مسائل اخلاقی می‌شود.
 

وی با بیان اینکه تقدیر از دست‌اندرکاران از جمله برنامه‌های فرهنگی این شورا است خاطرنشان کرد: مسئولین مربوطه هر هیأت به تناسب از دست‌اندرکاران، پیر غلامان، خانواده‌ها و جوانان مراتب تقدیر را هر ساله به عمل می‌آورند. در همایش سالانه کشوری هم حدوداً پنج نفر از پیر غلامان استان به کشور معرفی می‌شوند که از آن‌ها نیز در آنجا تقدیر به عمل می‌آید.
 
 رضا محمدیان در ادامه یادآور شد: کرامات و معجزات در دستگاه امام حسین (ع) قابل وصف نیست و دستگاه اهل‌بیت مدیون هیچ‌چیز نمانده و نخواهد بود لطف این بزرگواران آن‌قدر زیاد است که هر کاری هم برای آنان انجام دهیم باز هم کم است. اثر و برکات آن را چه در زندگی شخصی و چه در کار و روند برگزاری برنامه‌ها بارها مشاهده کرده‌ایم.
 

رئیس شورای هیئات مذهبی در پایان افزود: امسال شعار هیئات مذهبی این است که آزادگان عالم زیر خیمه امام حسین ( ع) هستند که با توجه به نامه مقام معظم رهبری که به دانشجویان آمریکایی نوشته و تذکر داده شد که شما باید با فریاد مطالبه‌گری خود در سمت درست تاریخ بایستید که می‌بایست امسال این شعار تبیین شود و همچنین در هیئات مذهبی مسائل روز و منطقه‌ای خصوصاً غزه توضیح داده شود و ظلم و جنایاتی که دستگاه استکبار و در رأس آن‌ها اسرائیل انجام می‌دهند مورد نقد قرار بگیرد.
 
 انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان